ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.2.6 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
مدیریت منابع آب

تصویب طرح های نجات دریاچه ارومیه
در این زمینه اجرای طرح‌های وزارت نیرو درباره احیای این دریاچه آغاز شده است. عضو کارگروه نجات دریاچه ارومیه ابراز امیدواری کرد با حمایت دولت در آینده نزدیک این دریاچه احیا شود. وی در ادامه با اشاره به لزوم بازبینی در تعرفه‌های برق در شهرهای کشور از بازبینی در این تعرفه‌ها در همه شهرها خبر داد. چیت‌چیان با بیان اینکه براساس معیارهای کارشناسی رطوبت و درجه حرارت مبنای اصلی گرمسیر بودن یا طبقه‌بندی تعرفه‌های بهای برق در شهرهای کشور است، اظهار کرد: پس از کارشناسی مجدد تعرفه گرمسیری در سراسر شهرهای مشمول در کشور طبقه‌بندی شده و برای تصویب نهایی به دولت تقدیم می‌شود. وی از ارائه پیشنهاد اعتبارات مربوط به خشکسالی به معاونت برنامه‌ریزی و معاونت راهبردی رئیس‌جمهوری برای طرح در جلسه هیات دولت خبر داد.
وزیر نیرو همچنین با اشاره به مصوبه جدید شورای‌عالی آب پیرامون تفکیک آب شرب از آب بهداشتی گفت: اصلاح شبکه‌های آبرسانی در کشور با اعتبارات عمومی انجام شدنی نیست.چیت‌چیان با اشاره به پروژه‌های متعدد و هزینه‌های بالای مورد نیاز برای اتمام پروژه‌های حوزه آب در کشور بیان کرد: با توجه به اینکه بیش از 150 هزار میلیارد تومان پروژه حوزه آب در کشور وجود دارد اعتبارات عمرانی بخش آب نیازمند افزایش قابل توجهی است.وی با اشاره به خشکسالی‌های اخیر در کشور عنوان کرد: این افزایش اعتبار با توجه به اینکه از نظر آب دچار مشکلات زیادی در کشور هستیم، ضروری است.
وزیر نیرو با اشاره به قرارداشتن کشور در یک منطقه خشک و نیمه‌خشک بیان کرد: خشکسالی‌های سال‌های اخیر مشکل کمبود آب را در کشور حادتر کرده است.چیت‌چیان با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهرها براساس قانون می‌توانند با افزایش مبلغ ناچیزی به تعرفه آب بها در شهرها به اصلاح شبکه‌های آبرسانی کمک کنند از شوراهای اسلامی شهرها خواست تا قانون را در این مورد عملیاتی کنند. وی تصریح کرد: اصلاح شبکه‌های آبرسانی در کشور با اعتبارات عمومی انجام شدنی نیست.وزیر نیرو با اشاره به اینکه هنوز برخی از نقاط کشور وجود دارد که شبکه آبرسانی آن به صورت کامل اجرایی نشده است، گفت: اولویت استفاده از اعتبارات عمومی تکمیل شبکه‌های آبرسانی در این مناطق از کشور است.چیت‌چیان با اشاره به مصوبه شورای عالی آب درباره تفکیک شبکه‌های آب شرب و آب بهداشتی عنوان کرد: این مهم با توجه به مصوبه شورای‌عالی آب از اولویت‌های وزارت نیرو است و در سیاست‌های ما قرار دارد.


آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 44