ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
دیدگاه ها

مسکن ظرفیتی برای جهشِ مجدد قیمت ندارد مگر اینکه اتفاقی در بازارهای موازی رخ دهد.

روانشادنیا، کارشناس بازار مسکن گفت: مردم نگران تأثیر فوری افزایش قیمت مصالح در بخش مسکن نباشند و اگر قصد خرید مسکن دارند، توصیه می‌شود این کار اتفاق افتد.

به گزارش بازار، مهدی روانشادنیا درباره گرانی مصالح ساختمانی گفت: عامل تقاضا در قیمت‌گذاری مسکن تأثیر بیشتری نسبت به عرضه دارد ولی افزایشِ قیمت مصالح ساختمانی به معنای اثری کوتاه‌مدت در بازار مسکن نیست.

وی افزود: ما با بازاری روبه‌رو هستیم که تحت تأثیر بازارهای موازی نظیر ارز است و از سال ۹۶ تا ۹۹ قیمت‌ها را ۶ برابر کرده است.

روانشادنیا ادعا کرد در حوزه مصرف و تقاضا، شاهد ظرفیتِ قابل‌توجهی در حوزه مسکن نیستیم و لذا این مسئله بر افزایش قیمت‌ها تأثیر نمی‌گذارد.

این کارشناس بازار مسکن تاکید کرد: مردم نگرانِ تأثیر فوریِ افزایش قیمتِ مصالح در بخش مسکن نباشند و اگر قصدِ خرید مسکن دارند، توصیه می‌شود این کار اتفاق افتد.

روانشادنیا همچنین از نوسانات در قیمت‌های کنونی سخن گفت و درعین‌حال گفت: مسکن ظرفیتی برای جهشِ مجدد قیمت ندارد مگر اینکه اتفاقی در بازارهای موازی رخ دهد.

وی افزود: اگر مسئله مسکن به صورت بنیادی حل شود، راه کاری جز ایجاد توازن میان عرضه و تقاضا وجود ندارد.

روانشادنیا گفت: تقاضای مسکن را بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون واحد در سال است ولی تولید کنونی کمتر از ۵۰۰ هزار واحد شهری و روستایی است و همین امر، بازار را مستعدِ التهاب می‌کند.

وی در این گفتگو خطاب به دولت گفت: بهترین اتفاق وعدة یک میلیون واحدِ مسکونی در سال است.



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 49