ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.1.9 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
امور تحصیلی

تصويب طرح آمايش آموزش عالي كشور
رای عالی انقلاب فرهنگی از تصویب طرح آموزش عالی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: در این طرح؛ ۱۰ منطقه علمی و آموزشی در کشور برای وزارت علوم تعریف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه ۷۷۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی برگزار شد.

محمدرضا مخبر دزفولی در تشریح مصوبات این جلسه اظهار داشت: در ابتدای جلسه رئیس جمهور و اعضای  شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تبریک حضور پرشور و نشاط مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به رهبر معظم انقلاب این حضور پرشور و شعور را تبریک گفتند.

وی در ادامه با اشاره به فرصت دو هفته‌ای شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ارائه نظرات اعضا درخصوص آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی گفت: پیشنهادهای متعددی در این زمینه به شورا ارائه شده بود. 

مخبردزفولی گفت: مقرر شد حداکثر طی چند روز آینده با حضور وزرای علوم و بهداشت، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، پیشنهادها بررسی شده و در صورت لزوم به آیین نامه اضافه شوند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به تصویب طرح آموزش عالی در جلسه امشب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بر اساس این طرح؛ ۱۰ منطقه علمی و آموزشی در کشور مشابه مناطق وزارت بهداشت برای وزارت علوم تعریف شد.

وی اضافه کرد: در هر منطقه (به استثنای تهران) بزرگترین واحد دانشگاهی هر استان نقش محوری برای هماهنگی و هم افزایی فعالیت های علمی، آموزشی و تحقیقاتی را خواهد داشت.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: بر اساس این مصوبه با توجه به مزیت های نسبی هر استان و منطقه در آینده امکانات بیشتر به رشته های متناسب با مزیت های نسبی آن منطقه جغرافیایی داده خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: همچنین مقرر شد وزارت علوم در مواردی که نیاز باشد؛ برخی موسسات آموزش عالی را با هدف کیفی کردن آموزش و کاهش هزینه های سربار و چالاکی آنها در تربیت نیروی انسانی (متناسب با نیازهای منطقه) تجمیع و ادغام کند.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران گفت: براساس بخش دیگر این مصوبه طرح رتبه بندی و اعتبارسنجی موسسات آموزش عالی توسط وزارت علوم تهیه و توسط ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی به تصویب خواهد رسید.

وی افزود: تهیه و اجرای طرح ماموریت گرا کردن موسسات آموزش عالی در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی نیز توسط وزارت علوم از دیگر بندهای مصوبه آمایش آموزش عالی است.

مخبر دزفولی گفت: قرار شد در خصوص تدوین نظام جامع آموزش های فنی و حرفه ای وزارت علوم با همکاری دستگاه های ذی ربط طرح مربوطه را تهیه و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برساند.

وی افزود: همچنین هماهنگی و نظارت بر برنامه های آمایش آموزش عالی در حوزه وزارت علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی در چارچوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به عهده ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گذاشته شد.

عضو ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: درخصوص تطبیق محتوای دروس دوره های آموزش عالی با نیازهای شغلی نیز مقرر شد به طور ویژه برنامه ریزی لازم از جانب وزارت علوم صورت پذیرد.

مخبر دزفولی گفت: با ابلاغ مصوبه سیاست های آمایش آموزش عالی به وزارت علوم این وزارتخانه در افق چشم انداز ۱۴۰۴ مصوبه مذکور را عملیاتی خواهد کرد و ستاد راهبری نقشه جامع علمی نیز موظف شد گزارش سالانه وزارت علوم و بهداست و حسب مورد دانشگاه آزاد را دریافت کرده و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در مواردی که نیاز به بازنگری و یا تغییر در موارد این مصوبه وجود داشته باشد با پیشنهاد دستگاه مجری و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی این موارد قابل بازنگری و اصلاح خواهد بود.



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 48