ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
نوشته های من

مقدمه کتاب " پیش بینی برای ثروت آفرینی با املاک و مستغلات؛ استراتژیهایی برای عملکرد بهتر در بازار مسکن"

کتاب " پیش بینی برای ثروت آفرینی با املاک و مستغلات؛ استراتژیهایی برای عملکرد بهتر در بازار مسکن" نوشته اد راس، توسط دکتر مهدی روانشادنیا ترجمه و تیر 1394 وارد بازار کتاب می شود. در ادامه مقدمه مترجم کتاب تقدیم می گردد.
مقدمه مترجم

بازار مسکن نقش ویژه ای در اقتصاد ایران ایفا می کند. این موضوع را چه با بررسی سهم ساختمان از تشکیل سرمایه ثابت، چه در تأثیرگذاری آن بر سایر فعالیت های اقتصادی، چه در جایگاه آن در اقتصاد خانوار و چه با تحلیل همبستگی دوره های رونق و رکود مسکن با شاخص های اقتصاد کلان می توان نشان داد.

از طرفي، بازار مسكن موتور محرکه فعاليت هاي توليدي به حساب مي آيد و چون تغييرات سرمايه گذاري هاي ساختماني به عنوان پارامتر تأثير پذير از نوسانات قيمت مسكن، خود بر متغيرهاي توليد ناخالص داخلي و اشتغال اثرگذار است، در نتيجه، بخش مسكن نقش مهمي بر شكل دهي به سيكل هاي تجاري دارد .

در دهه هاي گذشته، شاخص هاي اصلي بازار مسكن ايران مانند تعداد واحد مسكوني و تجاري، ارزش املاک و مستغلات کشور، شاخص قيمت و نيز تعداد واحد مسكوني در برابر تعداد خانوار، تغييرات قابل توجهي را شاهد بوده است. از یک دیدگاه دیگر می توان به موضوع نقش استثنایی بخش خصوصی در سرمایه گذاری بازار مسکن کشورمان اشاره کرد. همچنین، با بررسي تاريخچه تحولات بازار مسكن در ايران به اين نتيجه مي رسيم که همواره دوره های رونق و رکود در این بازار مشهود بوده، که از قضا بسیاری از آنها قابل پیش بینی هستند.

بنده، به عنوان کارشناسی که سالهاست پیگیر تحولات مسکن بوده ام، یکی از زمینه های تحقیقات خود را بر روي مدل هاي آينده پژوهي ) پيش بينی)و ارزيابي )ارزشيابي (سرمايه گذاري در بازار مسكن ايران  متمرکز کرده ام. در طول مطالعات خود با کتاب های زیادی برخورد کردم، لیکن کتاب حاضر را از جهت نوع نگاه به موضوع پیش بینی قیمت پسندیدم. این نوع نگاه می تواند، برای عموم مردم و سرمایه گذاران جزء کمکی در تحلیل آینده برای سرمایه گذاری در بازار مسکن باشد.

این کتاب، که در قالب 5 بخش و 15 فصل تدوین شده است، نگاهی عملگرایانه و تجربی به ابزارهای پیش بینی قیمت و اثر آنها در موفقیت سرمایه گذاران دارد. رویکرد کتاب حاضر به مردم و سرمایه گذاران کمک می کند تا از تجارب نویسنده در تحلیل بازار مسکن و ثروت آفرینی از این طریق موفق باشند.

در طول ده سال گذشته دانشجویان زیادی به بنده در انجام تحقیقاتم در این زمینه کمک کرده اند، به ویژه، زحمات آقایان مهندس سید مرتضی امامی، حسین فضلی زاده، مهران یحیوی و محمد حسن جوادی فر در روخوانی و ویرایش کتاب حاضر جای تقدیر دارد. در این مدت بخش قابل توجهی از وقت زندگی مشترکمان را به کارهای تحقیقاتی گذرانده ام، که جا دارد سپاسگزار همراهی و پشتیببانی های صمیمانه همسرم در این زمینه باشم. در پایان، دست تمامی خوانندگانی که نقدها و اصلاحات پیشنهادی خود را به وبسایت مرجع مهندسی و مدیریت ساخت به آدرسwww.ravanshadnia.com  ارسال می کنند، به گرمی می فشارم.

مهدی روانشادنیا

اردیبهشت 1394

http://ravanshadnia.com/page.aspx?id=15122



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 49