ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.1 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی

استفاده از بتن با مقاومت بالا باید به مطالبه عمومی تبدیل شود

معاون وزیر راه و شهرسازی از اجرای سیستم مدیریت هوشمند (بی ام اس) در تمامی ساختمان‌های دولتی خبر داد.

محمدجعفر علیزاده - رئیس سازمان مجری ساختمانها و تأسیسات دولتی - گفت: استفاده از بتن با مقاومت بالا این فرصت را به ما می دهد که از نظر معماری نیز قدرت مانور بیشتری داشته باشیم و این امر در کشور باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: چندین سال است که با کمک مراکز مطالعاتی کشور کارهای تحقیقاتی وسیعی در زمینه های مختلف آغاز شده است که ارتقاء ایمنی لرزه‌ای ساختمانها از جمله کارهای تحقیقاتی بوده که بزودی اثر خود را نشان خواهد داد.

وی تصریح کرد: اجرای کنفرانس ملی فناوریهای نوین بتن و هشتمین دوره مسابقات ملی بتن در تحقق اهداف استفاده از بتن‌های با مقاومت بالا در ساختمانهای کشور موثر است.

علیزاده با بیان اینکه هم اکنون برای ساخت مصلی تهران از بتنی با مقاومت بالا استفاده می شود که این یک موفقیت بزرگ است، خاطر نشان کرد: طوری برنامه ریزی کرده ایم که در کنار تکمیل این پروژه مراسم نماز جمعه و نماز اعیاد در فصول گرم و سرد سال در مصلای تهران برگزار شود و به این ترتیب امکان استفاده بهینه از این مکان بوجود آمده است.

وی تاکید کرد: استفاده از بتن با مقاومت بالا باید به مطالبه عمومی تبدیل شود و تمام ساختمان ها اعم از مسکونی و غیره باید از بتن های با مقاومت بالا استفاده کنند و برای تحقق این امر یک برنامه ریزی 10 ساله داریم.

علیزاده از اجرای سیستم مدیریت هوشمند (بی ام اس) در تمامی ساختمان های دولتی خبر داد و تصریح کرد: در این سیستم امکان مدیریت انرژی از طریق کنترل تجهیزات داخل ساختمان مانند سیستم روشنایی، سیستم سرمایش و گرمایش، سیستم برق کشی ساختمان، سیستم صوتی، باز و بسته کردن درها و ... از طریق مانیتور و سیستم های الکترونیکی و سنسورها وجود دارد.

وی تصریح کرد: اجرای سیستم مدیریت هوشمند روی میزان بهره وری بسیار تاثیرگذار خواهد بود و به ساختمان‌هایی که مجهز به این سیستم باشند ساختمان های هوشمند گفته می شود.

ایسنا



آرشيو مطالب...


مقاوم سازی سازه های بتنی : اما در سازه های بتنی غیر از مرحله تولید میلگردهای مورد نیاز در بتن که در کارخانجات ذوب آهن ساخته می شوند دیگر مراحل ساخت المانهای سازه ای مانند فونداسیون ، تیرها ، ستونها و دیوارهای برشی همگی توسط نیروی انسانی و عوامل موجود در کارگاه اجراء می گردد. در نتیجه امکان ایجاد خطا در کار، پایین بودن کیفیت اجراء و عدم ساخت بتن مناسب و عمل آوری و کیورینگ آن میتواند مشکلات و مسائل متعددی را در سازه ایجاد کرد و باعث روی آوردن عوامل اجرایی کارفرما به مقاوم سازی سازه های بتنی گردد.
حمید : با تشکر از مطالب خوب شما, من یک سوال داشتم , میخواستم بدونم زمانیکه مواد اضافی ( amdixure ) به کانکریت علاوه میشود, آیا مقاومت کانکریت رو تحت تاثیر قرار میده یا خیر؟ و یا اینکه حین دیزاین , این موضوع درنظر گرفته میشه یا خیر؟ و یا چطور؟؟ ممنون
Copyright 2012
تعداد کاربران: 46