ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.1.9 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
جدیدترین وعده زمان افتتاح آزادراه اصفهان شیراز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اعلام کرد: بر اساس توافقات و هماهنگی‌های صورت با تامین به موقع اعتبار و قیر مورد نیاز، آزادراه اصفهان –شیراز تا پایان امسال یا نهایتا ابتدای سال آینده به بهره‌برداری برسد.

خیراله خادمی اظهار کرد: در پی سفر رییس‌جمهور مقرر شد تا روند تکمیل آزادراه شیراز-اصفهان که به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی کشور است، تسریع شود. در همین راستا برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفت تا با تامین سرمایه ۱۸۰۰ میلیارد تومانی مورد نیاز از سوی دولت و صندوق بازنشستگی  وزارت دفاع به عنوان سرمایه‌گذار، بتوانیم آن را در زمان منطقی به اتمام برسانیم.

وی افزود: طول آزادراه شیراز-اصفهان ۲۲۵ کیلومتر بوده و عملا با احداث آن فاصله این دو استان حدود ۱۳۰ کیلومتر معادل بیش از دو ساعت کوتاه می‌شود و تاثیر زیادی در ترددهای بین استانی به ویژه سفرهای مردم از مناطق جنوبی کشور مانند هرمزگان به مرکز می‌گذارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ادامه داد: یکی از مهمترین و بزرگترین آزادراه‌های در حال ساخت کشور محور شیراز-اصفهان است و هم اکنون کارهای زیرسازی آن انجام شده و یک لایه آسفالت این آزادراه نیز کاملا به اتمام رسیده است. لایه دوم آن و مسائل ایمنی‌اش باقی مانده و این محور آزادراهی پیشرفت بیش از ۹۴ درصدی دارد.

خادمی با اشاره به اینکه با توجه به پیشرفت فیزیکی امیدواریم بتوانیم با تامین مالی به موقع تا پایان سال یا اوایل سال ۱۴۰۱ این محور آزادراهی را به اتمام برسانیم، گفت: برای تکمیل آزادراه شیراز-اصفهان حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و برای بهره‌برداری اولیه این میزان نیاز به ۱۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسد که ۵۰۰  میلیارد تومان را باید دولت بپردازد و ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز سهم سرمایه‌گذار یعنی سندوق بازنشستگی وزارت دفاع است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در حال تامین قیر از طریق مصوبه مجلس هستیم، اعلام کرد: طی ماه‌های گذشته تامین قیر قدری طولانی شد چرا که اختلافاتی درباره نحوه تحویل از سوی وزارت نفت به وجود آمد و قیمت آن نیز از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به بیش از ۱۳ میلیون تومان به ازای هر تن رسیده است. امیدواریم هر چه سریعتر این کار انجام شود تا پروژه‌های عمرانی کشور را بتوانیم به سرعت انجام دهیم. البته به دلیل سرمای هوا ممکن است قدری با تاخیر و کندی این پروژه مواجه شود.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 48