ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.1.9 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
آماری جالب از وضعیت منطقه ای اجاره نشینی در تهران

گزارش جامع املاک اطلاعات جالبی از بازار املاک کشور به دست می‌دهد. این گزارش که به بررسی وضعیت خرید و فروش و رهن و اجاره املاک مسکونی، اداری، تجاری، باغ و زمین در تمام استان‌های ایران پرداخته، اطلاعات خوبی برای سرمایه‌گذاران، متخصصان، خریداران و مستاجران حوزه املاک دارد.

طبق این گزارش، بیشترین تمرکز مستاجرنشینی پایتخت در سعادت‌آباد و پونک است و این دو محله مجموعا بیش از ۱۰٪ مستاجران تهران را در خود جا داده‌اند.

مالکان مناطق ۱، ۲ و ۵ تهران، پذیرای بیشترین مستاجران هستند

بر اساس اطلاعات درج شده در گزارش، مالکان مناطق ۱، ۲ و ۵ تهران، پذیرای بیشترین مستاجران هستند و بیشترین تعداد آگهی‌های رهن و اجاره تهران، برای این مناطق به ثبت رسیده است. بیش از ۵۵ درصد آگهی‌های رهن و اجاره مسکونی، متعلق به این مناطق است. بعد از آن مناطق ۳، ۱۰، ۱۳ و ۲۲ بیشترین ظرفیت پذیرش مستاجران را دارند.

رهن کامل حدود ۴۰٪ از خانه‌های تهران، بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان است.

طبق آمارهای ارائه شده در این گزارش، تنها ۴۰٪ از خانه‌های تهران را می توان با بودجه ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومانی رهن کرد و رهن کامل نیمی از خانه‌های تهران بیش از این مقدار است.

منطقه ۱ گران‌ترین و مناطق ۱۵ تا ۲۰ ارزان‌ترین مناطق برای اجاره‌نشین‌ها هستند

منطقه ۱ تهران با متوسط قیمت ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومن به ازای هر متر مربع، گران‌ترین منطقه تهران برای رهن خانه است. یعنی برای رهن یک خانه ۱۰۰ متری در این منطقه به طور متوسط باید ۸۴۰ میلیون تومان پرداخت کرد و متوسط رهن کامل یک خانه ۱۰۰ متری در مناطق ۱۵ تا ۲۰، ۲۴۰ میلیون تومان است.

مناطق ۹ و ۲۰ بیشترین افزایش و مناطق ۱۷ و ۱۲ کمترین‌ افزایش اجاره بها را داشته‌اند؛ در گزارش آمده است که مناطق ۹ و ۲۰ افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی اجاره بها را تجربه کرده‌اند، درحالی‌که مناطق ۱۷ و ۱۲ به ترتیب با ۳۷ و ۳۹ درصد رشد، شاهد کمترین افزایش اجاره بها در تهران بوده‌اند.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 48